De dilluns a divendres els nens i
nenes de primària quan arriben al centre berenen i fan deures fins l’hora de
sopar. Aquesta estona serveix també per repassar temes i per reforçar possibles
dificultats d’aprenentatge. Per tant és una eina clau en la meva intervenció,
cal fer un apropament i observar les conductes i els estils d’aprenentatge de
cada infant.
Al llarg de la primera sessió em trobo
al davant els deures de medi; estudien
el sistema endocrí i els músculs/esquelet. Hi participo amb dos nens de 9 anys.
Els dos presenten grans diferències entre sí. Cada un té un estil d’aprenentatge
diferent, fet que ara no comentaré per no allargar-me, on vull arribar és a la
importància de presentar aprenentatges
significatius, és molt important que l’infant pugui interpretar els nous
coneixements a partir dels coneixements adquirits. Aquesta premissa bàsica del
constructivisme és la clau per millorar certes dificultats de l’infant. Facilitar
i guiar l’aprenentatge partint de l’ interès de l’infant és primordial per
generar aprenentatge i de retruc atenció i motivació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario