miércoles, 23 de octubre de 2013

REFORÇ ESCOLAR I CONSTRUCTIVISME

De dilluns a divendres els nens i nenes de primària quan arriben al centre berenen i fan deures fins l’hora de sopar. Aquesta estona serveix també per repassar temes i per reforçar possibles dificultats d’aprenentatge. Per tant és una eina clau en la meva intervenció, cal fer un apropament i observar les conductes i els estils d’aprenentatge de cada infant.
 
Al llarg de la primera sessió em trobo al davant els deures de medi; estudien el sistema endocrí i els músculs/esquelet. Hi participo amb dos nens de 9 anys. Els dos presenten grans diferències entre sí. Cada un té un estil d’aprenentatge diferent, fet que ara no comentaré per no allargar-me, on vull arribar és a la importància de presentar aprenentatges significatius, és molt important que l’infant pugui interpretar els nous coneixements a partir dels coneixements adquirits. Aquesta premissa bàsica del constructivisme és la clau per millorar certes dificultats de l’infant. Facilitar i guiar l’aprenentatge partint de l’ interès de l’infant és primordial per generar aprenentatge i de retruc atenció i motivació.  

No hay comentarios: