miércoles, 16 de octubre de 2013

DIARI DE PRÀCTIQUES

FASE 1
 
EN AQUESTA PRIMERA FASE ES TRACTA D'ANALITZAR DETALLADAMENT LES NECESSITATS DEL CENTRE I ESPECÍFICAMENT DELS INFANTS RESPECTE A LES DIFICULTATS D'APRENENTATGE. HE DE CONÈIXER EL PROCÉS DE DETECCIÓ DE NECESSITATS PSICOEDUCATIVES QUE SEGUEIX L'EQUIP TÈCNIC QUAN ENTRA UN INFANT AL CENTRE D'ACOLLIDA I CATEGORITZAR LES NECESSITATS PER A ESTABLIR LA BASE DE LA INTERVENCIÓ.
Pilarin
Primera etapa... a l’inici del pràcticum fem una reunió amb la tutora per definir la meva trajectòria. La tutora exposa el protocol que segueix un infant a la seva entrada; quan ingressa un nen/a ha de passar uns tests pedagògics per conèixer les seves aptituds acadèmiques, a partir d’aquí s’inscriu a l’escola, se li assigna un tutor i s’inicia un període per fer el seguiment psicoeducatiu de cada infant.
Segona etapa... em centro en el tema que ens ocupa i faig una extracció de les necessitats educatives de tots els infants de 6 a 12 del centre d’acollida, a partir dels resultats acadèmics, dels resultats dels tests i dels informes dels EAPs. La intenció és complementar tota la informació extreta dels informes amb les opinions dels educadors, aquesta és doncs una de les funcions principals de la següent fase del Pla de Treball.

No hay comentarios: