sábado, 11 de mayo de 2013

EXPLORACIÓ PEDAGÒGICA


2. Observació a l’exploració pedagògica

25 de març de 2013

Nen de 5 anys, cursa P-4. Té el diagnòstic d’hiperactivitat. A casa ha viscut patrons de conducta agressius i desatenció. A l’escola presenta hiperactivitat, manca d’atenció i agressivitat. Els resultats acadèmics reflexen que el nen té dificultats. Durant la sessió el nen es mostra inquiet però està disposat a fer els exercicis. Li costa concentrar-se però quan la pedagoga li ho demana, ell fa l’esforç. Pot fer tres fitxes, però a partir d’aquest moment demana marxar a jugar a baix. Fan un pacte i acorden fer-ne una més. Li costa molt fer aquesta última.


L’objectiu de la pedagoga del centre és avaluar adequadament les aptituds de l’infant a l’inici de la seva activitat escolar per a establir un pronòstic de les seves possibilitats d’aprenentatge al llarg de la seva etapa escolar. És essencial conèixer com es desenvolupa en aquesta etapa  ja que és una etapa bàsica per a la formació del nen i és fonamental pel seu equilibri emocional i la seva adaptació a l’entorn.


A destacar de la sessió...


És important avaluar els resultats dels exercicis per conèixer les aptituds del nen. Fins ara les informacions que tenim del seu desenvolupament són negatives, d’una banda ens trobem amb l’explicació de la mestra sobre els mals resultats acadèmics i sobre el mal comportament a la classe. I d’altra banda tenim la informació del seu comportament al C.A que ens diu que és un nen força inquiet i amb tendència a emprar l’agressivitat. Les proves ens diuen que l’infant té unes aptituds pròpies de la seva edat. Així que aquest instrument ens dona moltes pistes sobre les línies a seguir per millorar la situació d’aquest nen de 5 anys.

 Instrument emmprat: AEI. Aptitudes en educación infantil. (preescolar 2). Ma. V. de la Cruz

No hay comentarios: