2. Observació a l’exploració pedagògica
25 de
març de 2013
Nen de 5 anys, cursa P-4. Té el diagnòstic d’hiperactivitat.
A casa ha viscut patrons de conducta agressius i desatenció. A l’escola
presenta hiperactivitat, manca d’atenció i agressivitat. Els resultats
acadèmics reflexen que el nen té dificultats. Durant la sessió el nen es mostra
inquiet però està disposat a fer els exercicis. Li costa concentrar-se però
quan la pedagoga li ho demana, ell fa l’esforç. Pot fer tres fitxes, però a
partir d’aquest moment demana marxar a jugar a baix. Fan un pacte i acorden
fer-ne una més. Li costa molt fer aquesta última.
L’objectiu de la
pedagoga del centre és avaluar adequadament les aptituds de l’infant a l’inici
de la seva activitat escolar per a establir un pronòstic de les seves
possibilitats d’aprenentatge al llarg de la seva etapa escolar. És essencial conèixer
com es desenvolupa en aquesta etapa ja
que és una etapa bàsica per a la formació del nen i és fonamental pel seu
equilibri emocional i la seva adaptació a l’entorn.
A
destacar de la sessió...
És important
avaluar els resultats dels exercicis per conèixer les aptituds del nen. Fins
ara les informacions que tenim del seu desenvolupament són negatives, d’una
banda ens trobem amb l’explicació de la mestra sobre els mals resultats
acadèmics i sobre el mal comportament a la classe. I d’altra banda tenim la
informació del seu comportament al C.A que ens diu que és un nen força inquiet
i amb tendència a emprar l’agressivitat. Les proves ens diuen que l’infant té
unes aptituds pròpies de la seva edat. Així que aquest instrument ens dona
moltes pistes sobre les línies a seguir per millorar la situació d’aquest nen
de 5 anys.
Instrument emmprat: AEI. Aptitudes en educación infantil. (preescolar 2). Ma. V. de la Cruz
Instrument emmprat: AEI. Aptitudes en educación infantil. (preescolar 2). Ma. V. de la Cruz
No hay comentarios:
Publicar un comentario