domingo, 15 de diciembre de 2013

CONCLUSIONS



Aquí s’acaba el període de pràctiques, però també s’acaba un període que havia esperat amb molt d’interès. Des de que vaig iniciar els estudis de psicopedagogia em vaig plantejar les pràctiques com la oportunitat d’apropar-me a un tipus de servei que a part de transmetre’m coneixements teòrics em transmetés també valors, i estic molt satisfeta per haver-ho aconseguit.

Em plantejava tres objectius...


El primer; conèixer com es treballa en atenció directe amb nens i nenes que han viscut una separació de la família biològica i aquest va ser part del treball del Pràcticum I. I la primera meta aconseguida.


El segon; aprendre com treballa l'equip tècnic d'aquest tipus de servei el qual té l'objectiu de conèixer lal situació sociofamiliar de l'infant per valorar la proposta d'acolliment més idònia per l'infant.I es tracta de la segona meta aconseguida.

El tercer; proposar una millora en una de les necessitats detectades al centre d'acollida. Aquest objectiu s'ha fet palès amb l'assessorament realitzat al llarg del Pràcticum II sobre com intervenir davant de les dificultats d'aprenentatge que presenten els infants que cursen educació primària. 

Els tres objectius s'han complert i n'estic molt satisfeta. Però tot i així no tot són flors i violes; he estat en un sector on la figura del psicopedagog no es contempla i això d’entrada va generar la primera complicació, les tasques pròpies de la nostra figura professional estant repartides entre l’equip tècnic i vam haver de fer un anàlisi de les necessitats per, de mica en mica, trobar el meu camí. 

 A més a més al llarg de la meva intervenció ha estat necessari adaptar el tipus de resposta. A partir de la meva observació/participació a l'estona dels deures vam haver de fer un petit gir i modificar el tipus d'assessorament. Aquests dos factors que en un primer moment poden dificultar l'evolució del projecte, s'acaben convertint en motors d'aprenentatge gràcies a l'equip del centre, la qual cosa em fa estar molt orgullosa d'haver-hi format part. 

 









Georgina Lorencio Puig
Estudiant de Psicopedagogia 

No hay comentarios: