Segueixo amb l'observació i participació a l'estona dels deures, l'objectiu final tal com ja he comentat anteriorment és l'assessorament.
Presenten les dificultats que recolliem en els informes escolars per tant he elaborat un document que pretén donar eines de detecció i intervenció davant de les dificultats d'aprenentatge, d'una banda d'aquelles dificultats que afecten més en les àrees instrumentals (comprensió lectora, expressió escrita i matemàtiques) i d'altra banda les dificultats conductuals (dèficit d'atenció, negació, rebuig, oposicionisme, etc) i emocionals, (ansietat, frustració, estrés, etc) que es presenten en la majoria de casos i que són la base per aconseguir el progrés en les pròpies dificultats.
![]() |
Pilarin |
Considero molt important la posició de l'educador davant d'aquest tipus de dificultats, és a dir, tal com he anat comentant al llarg de les pràctiques, són infants que porten una motxilla plena d'experiències pasades i presents molt greus. La seva situació vital no és normalitzada i per tant cal optar per una posició positiva i alhora emprar tècniques positives amb els infants. Amb això vull dir, utilitzar per exemple tècniques com l'alabança, el reforç positiu, per tal d'ajudar a l'infant a creure amb ell mateix. I en mica en mica millorar l'autoestima per així millorar el comportament.
2 comentarios:
Hola Georgina;
crec que tens tota la raó en el que comentes, sobretot per que tots aquests nens i nenes es mereixen molt més que un assessorament, es mereixen un acompanyament i reconeixement positiu del que fan, sobretot per que com tu molt bé has dit, la seva bossa està molt plena d'experiències viscudes què en la majoria de les vegades no són fàcils de transportar.
També crec igual que tu, que l'alabança es un propòsit més que interessant a establir amb tots ells, es una manera de treballar, però també de fer i de sentir, per que si alguna cosa em de tenir clar amb aquests nens i nenes es que es mereixen segones, terceres i quartes oportunitats, i només de les seves famílies, professionals, administracions, etc. sinó de la societat sencera.
Salutacions
Rosa
Gràcies Rosa
Publicar un comentario