A la primera reunió
amb la directora per acordar el meu treball i exposar la finalitat de les meves
pràctiques, exposo la meva voluntat de treballar durant un període amb atenció directe.
Considero que és la base del treball; sense conèixer de primera línia les
intervencions amb els infants difícilment podré avaluar i formular un
diagnòstic de la seva situació.
Dues setmanes a la sala de bebès
La primera
impressió és forta. En el moment de la meva entrada hi ha sis bebès entre 2 i 9
mesos. Els motius dels desemparaments són molt greus; dos dels bebès han desenvolupat
patologies molts severes; un a causa de les negligències comeses en el seu
entorn i l’altre degut a una malaltia atesa en un entorn desfavorable.
![]() |
Pilarin |
El meu objectiu és
conèixer com atenen aquests infants i com els transmeten estima i afecte. L’equip
que es fa càrrec d’aquests bebès són; dues educadores amb el suport d’una o dos
voluntàries fixes durant la jornada. I compten amb l’assessorament mèdic d’un
metge i d’una infermera.
La meva tasca
durant la primera setmana és; observar i aprendre com funciona l’equip de
bebès. L’atenció als bebès així com a la resta d’infants es fa a través de tres
torns d’educadors; matí, tarda i nit. Durant el torn de tarda es contempla; la
migdiada, el berenar, el passeig/estimulació i el sopar.
A partir del tercer
dia ja començo a intervenir. Cal preparar biberons, canviar bolquers, vestir-los,
etc. Tasques diàries que els infants reben a través de mans i cares diferents.
No discerneixen entre un i altre adult. Es calmen als braços de qualsevol
persona i somriuen a tota persona aliena que aporti carantoines. Dels sis
bebès, tan sols n’hi ha un que mostri preferències per una o altra persona.
No hay comentarios:
Publicar un comentario